Zakończono 12. edycję Konkursu Raporty Społeczne – raporty weryfikowane przez Bureau Veritas z wyróżnieniami

ZAKOŃCZONO 12. EDYCJĘ KONKURSU RAPORTY SPOŁECZNE- RAPORTY WERYFIKOWANE PRZEZ BUREAU VERITAS Z WYRÓŻNIENIAMI

26/10/18

Zrównoważony Rozwój
Przemysł

Share

W tegorocznym Konkursie Raporty Społeczne udział wzięła rekordowa liczba 49 opracowań. Dwie spośród nich – publikacje firm ING Bank Śląski i LPP, zweryfikowane przez Bureau Veritas Polska, uzyskały wyróżnienie.

W 12. edycji Konkursu Raporty Społeczne przyznano nagrody w 8 kategoriach. Nagroda główna za raport zintegrowany trafiła do Orange Polska, za raport społeczny do Cyfrowego Polsatu. Ze wszystkich nagrodzonych publikacji tylko 4 były zweryfikowane w kontekście zrównoważonego rozwoju przez niezależną stronę trzecią, w tym 2 przez Bureau Veritas Polska: ING Bank Śląski i LPP. Firma Deloitte była odpowiedzialna za weryfikację zwycięskiego raportu Orange Polska, a PwC za wyróżniony raport firmy Śnieżka.
Warto podkreślić, że LPP po raz pierwszy w historii firmy poza corocznym raportem finansowym, przygotowała część raportowania niefinansowego, którego audyt przeprowadziło Bureau Veritas. 

„Cieszymy się, że raporty, za których weryfikację odpowiedzialne było Bureau Veritas Polska uzyskały prestiżowe wyróżnienia. To dla nas także miły akcent świadczący o dobrze wykonanej pracy i profesjonalizmie naszych ekspertów. Jako podmiot zajmujący się m.in. opiniowaniem raportów niefinansowych możemy powiedzieć, że to bardzo pozytywny trend, że coraz więcej przedsiębiorstw i organizacji dostrzega konieczność rzetelnego wykonania opracowań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i zleca ich weryfikację niezależnym organom. Jedynie takie działanie gwarantuje, że przygotowany raport będzie transparentny dla interesariuszy, otoczenia organizacji oraz rynku”– mówi Izabela Kakała, Marketing & Communication Manager Poland, Baltics & Ukraine. 

 

Konkurs Raporty Społeczne, który odbył się już po raz dwunasty, organizowany jest przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Z roku na rok cieszy się on coraz większym zainteresowaniem. W pierwszej edycji udział wzięło 17 przedsiębiorstw, a w roku ubiegłym 44. Podstawowym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i promowanie dobrych praktyk w dziedzinie zrównoważonego rozwoju.  Nagradzane są te firmy i organizacje, które nie tylko prowadzą działalność kierując się interesem społeczeństwa i środowiska, ale także w transparentny i wiarygodny sposób prezentują swoją politykę i osiągnięcia w publikowanych raportach. Jury konkursu tworzą m.in.: przedstawiciele Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Krajowej Izby Biegłych Rewidentów, Federacji Konsumentów, Business Center Club, uczelni ekonomicznych i Giełdy Papierów Wartościowych. Odrębne jury stanowią dziennikarze redakcji ekonomicznych m.in.: PAP i Polskiego Radia.

Udostępnij

Share
additional_info_22